بازسازی خانه های چند سال ساخت
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
بازسازی خانه های چند سال ساخت
سه شنبه 11 مرداد 1401 ساعت 9:49 | بازدید : 38 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

بازسازی خانه می‌تواند کاری طاقت‌فرسا باشد، به‌ویژه اگر سال‌های قابل‌توجهی از ساخت یا آخرین بازسازی، گذشته باشد. بازسازی، ابعاد متفاوتی دارد که به احتیاجات، بودجه و انتظارات صاحب‌خانه بستگی دارد. به‌هرحال، این پروژه هرچه که باشد، شامل جزئیات زیادی است که باید حتما از قبل برای آن برنامه داشت. در این مقاله، ابتدا راهنمای برنامه­ریزی برای بازسازی خانه و سپس مهم‌ترین اقداماتی که معمولا در همه پروژه‌ها انجام می‌شوند را مرور می‌کنیم. درصورتی‌که به فکر بازسازی منزل نسبتا قدیمی خود هستید، این مقاله کمک می‌کند، نسبت به آنچه در پیش دارید، درک مناسبی پیدا کنید.

برنامه ریزی پنج مرحله ای بازسازی خانه

برنامه‌ریزی برای بازسازی خانه ، مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید. با یک برنامه‌ریزی دقیق و منطقی، مطابق با نیازها و امکاناتتان، حداقل فشار و استرس در طول بازسازی را تجربه خواهید کرد. این برنامه‌ریزی، شامل پنج مرحله است که در اینجا بررسی می‌کنیم.

مشخص کردن انتظارات

اولین گام در پروژه بازسازی خانه ، درست کردن طرحی است که در آن، خانه مورد نظر شما با تمام جزئیاتش نمایان باشد. در حین درست کردن این طرح یا مشخص کردن انتظاراتتان، لازم است، موارد زیر را نیز برآورد کنید:

  • احتیاجات و امکاناتی که پروژه نیاز دارد
  • مشخص کردن بخش‌هایی از پروژه که خودتان می‌توانید به‌صورت دستی انجام دهید
  • مجوزها و مقررات منطقه‌ای به‌خصوص برای بازسازی مشاعات و نما

تنظیم بودجه بازسازی منزل

یکی از مهم‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین مراحل بازسازی خانه ، برآورد بودجه موردنیاز و برنامه‌ریزی برای تامین آن است. ممکن است، مجبور شوید از برخی انتظارات خود برای برقراری تعادل بین بودجه مورد نیاز و توان مالی­تان، چشم‌پوشی کنید. به‌هرحال، یکی از بدترین اتفاقات این است که در طول بازسازی خانه ، متوجه شوید که توان مالی‌تان برای به پایان رساندن کار، کافی نیست. در تعیین بودجه موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • مصالح و مواد اولیه
  • دستمزد تیم اجرایی
  • هزینه دریافت مجوزهای لازم

همچنین، لازم است که حداقل 10 درصد بودجه را هم به هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده اختصاص دهید. برای اطلاع از قیمت مصالح و دستمزد تیم اجرایی با چند پیمان‌کار مشورت کنید. بهتر است که هزینه مصالح را کاملا به‌روز برآورد کنید چراکه قیمت‌ها تقریبا روزانه عوض می‌شوند.

قرارداد با پیمانکار

مهم‌ترین نکته در انتخاب پیمانکار این است که تنها، قیمت را در اولویت قرار ندهید. بازسازی خانه پروژه‌ای تخصصی و حساس است. بنابراین، بهتر است تخصص، مجوز کار، سابقه کار، نمونه کارهای باکیفیت، تعهدات، زمان‌بندی و اخلاق پیمان‌کار را در اولویت اول خود قرار دهید. بسیار مهم است که پیمانکار بازسازی خانه شما کارگران خود را بیمه کرده باشد. در غیر این صورت در هنگام بروز حادثه، امکان دارد شما نیز ازنظر قانونی، مسئولیت داشته باشید. همچنین، شرایط پرداخت را با پیمانکار خود هماهنگ کرده و آن را دقیقا در قراردادتان ذکر کنید. همان‌طور که گفتیم، ممکن است تصمیم بگیرید، بنابر امکانات و مهارت‌های خود، بخش‌هایی از بازسازی خانه را خودتان به عهده بگیرید. این کار می‌تواند از هزینه‌های شما کم کند. پیمانکار خود را در جریان این موارد بگذارید که او نیز بتواند، برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد.

تعیین برنامه زمانی

با مشورت‌های متعدد با پیمان‌کار خود، برنامه ­ای زمانی برای به پایان رسیدن هر فاز پروژه بازسازی خانه تعیین کنید. این جدول، باید در عین دقیق بودن، انعطاف‌پذیر هم باشد اما نه به‌اندازه‌ای که هزینه زیادی برای شما در بر داشته باشد. برنامه زمانی توافق شده باید در قرارداد ذکر و عدم تعهد به آن، مشمول خسارت شود. بسیاری از پیمانکاران با پیش‌بینی گران شدن مصالح در آینده نزدیک، تعمدا اقدام به طولانی کردن پروژه می‌کنند تا بتوانند با خرید مصالح گران‌تر، سود بیشتری نیز کسب کنند.

خود را مهیا کنید

یک تصمیم تعیین‌کننده که در زمان‌بندی و تعیین بودجه شما نیز موثر است، این است که آیا می‌خواهید در طول بازسازی خانه در آن زندگی کنید یا خیر. درصورتی‌که جوابتان بله است، کمی کار دشواری در پیش دارید. باید به‌خوبی فضای کار کارگران را از فضای زندگی خود که به یک‌گوشه کوچک یا اتاق محدود خواهد شد، جدا کنید. مراقبت از وسایل خانه و تعیین محلی برای آشپزی نیز دو چالش بازسازی خانه و زندگی هم‌زمان در آن هستند.

مراحل اجرایی بازسازی خانه

پس از برنامه‌ریزی و انجام پیش‌بینی‌ها نوبت به اجرای پروژه بازسازی منزل می‌رسد. این پروژه برای هر خانه‌ای می‌تواند متفاوت باشد. بااین‌حال، مراحل کلی آن را در این بخش، بررسی می‌کنیم.

تخریب

به‌ویژه برای یک خانه چند سال ساخت؛ تخریب، جزئی از بازسازی خواهد بود. درب‌های قدیمی، چهارچوب پنجره، دیوارهای غیرباربر، کابینت، کاشی و حتی کف خانه معمول­ ترین کاندیداهای تخریب هستند. عملیات تخریب با تقدم و تاخرهای مشخصی انجام می‌شود. همچنین، بسیار مهم است که تمهیداتی برای حمل نخاله‌ها و ضایعات، به بیرون از محل پروژه درنظر بگیرید.

بازسازی تهویه مطبوع، برق کشی و لوله کشی

عملیات بازسازی از قسمت‌هایی از خانه شروع می‌شود که دیده نمی‌شوند. مهم‌ترین این زیرساخت‌ها شامل تهویه، برق‌کشی و لوله‌ها هستند. در تعیین محل لوله‌ها و کلید و پریزهای برق، باید چیدمان داخلی خانه را در نظر داشته باشید. مثلا اینکه رادیاتورها کجا باید نصب شوند یا یخچال در کدام قسمت آشپزخانه قرار می‌گیرد.

گچ‌بری، رابییتس ­کاری و قاب‌بندی

پس از بازسازی زیرساخت‌ها کم‌کم به سراغ نمای داخلی می‌آییم. اجرای گچ‌بری دیوار، رابیتس­ کاری سقف، دیوار و سقف کاذب، مرحله­ ایست که بیشترین آلودگی را دارد. اجرای دیوار خشک و بتونه‌کاری دیوارها به‌منظور نقاشی نیز در این مرحله انجام می‌شود. درنهایت هم نوبت به گذاشتن یا تعمیر قاب پنجره‌ها می‌رسد.

تکمیل دیوارها

در این مرحله از بازسازی خانه می‌توان گفت که کار دیوارها به پایان می‌رسد. نقاشی و کاغذدیواری دو گزینه عمومی‌ای هستند که پیش روی شما قرار دارند. برای دیوار آشپزخانه و سرویس بهداشتی نیز گزینه کاشی یا سنگ را در پیش دارید.

تکمیل آشپزخانه و سرویس بهداشتی

پس از به پایان رسیدن بازسازی دیوارها می‌توان کابینت، شیرآلات، وان، سینک، دوش و توالت را در قسمت‌های مختلف خانه نصب نمود. در این مرحله از بازسازی خانه می‌توانید برخی از کارها مانند نصب شیرآلات را خودتان انجام دهید.

نصب درب و پنجره ها

با نصب درب و پنجره‌ها کمی خانه به شکل واقعی خود، نزدیک می‌شود. بهتر است از پنجره‌هایی استفاده کنید که عایق حرارتی هستند. دقت در عدم آسیب‌رسانی به دیوارهای رنگ‌شده نیز در این مرحله، لازم است. پس از انجام این کار، لازم است که یک نظافت اساسی انجام دهید تا خانه برای نصب کف‌پوش آماده شود.

نصب کف پوش

در بازسازی خانه ، نصب کف‌پوش به علت آسیب‌پذیری آن در هنگام بازسازی دیگر نقاط، در مرحله آخر انجام می‌شود. پارکت، سنگ و سرامیک، لمینت، میکروسمنت، لمینیت و کاشی از گزینه‌های شما برای انجام این کار هستند. کف‌پوش سرویس بهداشتی نیز معمولا از کاشی انتخاب می‌شود.

اقدامات تکمیلی

درنهایت هم نوبت به نصب چراغ‌های سقفی، دیوارکوب، قرنیز و دیگر تزیینات می‌رسد. نصب وسایل سرمایش و گرمایش، آیفون و وسایل هوشمندسازی نیز در این مرحله انجام می‌شود.

بازسازی خانه نسبتا قدیمی در یک نگاه

مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین مسئله‌ای که باید در بازسازی خانه به آن توجه داشته باشید، برنامه‌ریزی است. در صورت برنامه‌ریزی صحیح، می‌توانید مطمئن باشید که خانه شما همانی خواهد شد که می‌خواهید. برنامه‌ریزی برای بازسازی منزل ، شامل تعیین انتظارات، برنامه‌ریزی مالی، تعیین پیمان‌کار، برنامه‌ریزی زمانی و آمادگی پیش از شروع بازسازی است. پس از برنامه‌ریزی، وارد عملیات اجرایی بازسازی خانه می­شویم. این عملیات از تخریب بخش‌هایی از خانه و بازسازی زیرساخت‌ها شروع می‌شود. پس‌ازآن به ترتیب دیوارها، آشپزخانه و سرویس بهداشتی، در و پنجره‌ها و کف خانه، بازسازی می‌شوند.

بازسازی خانه های چند سال ساخت




موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 54
:: باردید دیروز : 31
:: بازدید هفته : 85
:: بازدید ماه : 85
:: بازدید سال : 99
:: بازدید کلی : 2016